Testy fotelików dziececych ADAC 2024

 

W poprzednim artykule  o ocenie wyników testów ADAC za rok 2023 pisaliśmy szczegółowo o historii i roli firmy ADAC w badaniach nad jakością dziecięcych fotelików samochodowych. Właśnie ukazały się wyniki testów przeprowadzonych na początku roku 2024, a publicznie prezentowane  przez ADAC w maju 2024. Testy ADAC 2024 są pierwszą  i bardzo ważną dla branzy  próbą oceny jakości fotelików dostępnych dla klientw w Europie w 2024 roku.

Najlepszym fotelikiem dziecięcym w teście ADAC na 2024 rok z oceną 1,6 został oceniony  fotelik dziecięcy Nuna Pipa Urbn dla dzieci do 15-go miesiąca życia.

O samych wynikach publikacji Testy ADAC 2024 napiszemy w dalszej części artykułu, a na początek pragniemy przypomnieć na czym polegają różnice pomiędzy obowiązkowymi dla dzieciecych fotelików samochodowych  testami ECE, a komercyjnymi i nieobowiązkowymi testami  wykonywanych przez Allgemeiner Deutscher Automobil-Club.

Badania ADAC i normy ECE (Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ) różnią się pod kilkoma istotnymi względami, mimo że oba mają na celu ocenę bezpieczeństwa fotelików dziecięcych.

 

Na czym polegają testy ADAC

 

ADAC przeprowadza bardziej wszechstronne testy niż te wymagane przez normy ECE. Oprócz standardowych testów zderzeniowych, niemiecka organizacja motoryzacyjna ADAC ocenia również:

Zderzenia boczne.

Łatwość obsługi.

Komfort użytkowania.

Zawartość substancji szkodliwych w materiałach.

 

Nalezy podkreścić, że ADAC stosuje bardziej rygorystyczne kryteria oceny. Oprócz testów zderzeniowych, foteliki są bardzo skrupultnie oceniane pod kątem użyteczności, ergonomii, jakości wykonania i zawartości substancji chemicznych. 

 

 

Co organizacja ADAC bada w swoich testach: 

 

Testy chemiczne:

ADAC bada obecność szkodliwych substancji chemicznych w materiałach używanych do produkcji fotelików, takich jak ftalany, substancje zmniejszające palność i inne potencjalnie toksyczne związki.

Testy zdrzeniowe - symulacje wypadków:

Testy zderzeniowe ADAC są przeprowadzane przy wyższych prędkościach niż te wymagane przez normy ECE. Na przykład, ADAC wykonuje testy zderzeniowe czołowe przy prędkości 64 km/h, podczas gdy normy ECE R44/04 wymagają testów przy prędkości 50 km/h.

 

Normy ECE (R44/04 i R129) - jak przebiegają badania.

 

Zakres badań i testów wynikający z wymogów ustawy:

 

Normy ECE obejmują tak naprawdę tylko podstawowe testy zderzeniowe (czołowe przy prędkości 50 km/h. Norma ECE R129 (i-Size) dodaje obowizek wykanaia jeszcze testów zderzeń bocznych. Aktualnie rónolegle dopuszczoen so do sprzedazy foteliki badane wg "starej" normy ECE R 44/04 i "nowszej" normy ECE R129.

 

Klasyfikacja fotelików wedłau normu ECE:

 

ECE R44/04 klasyfikuje foteliki według wagi dziecka, podczas gdy ECE R129 (i-Size) klasyfikuje je według wzrostu dziecka, co jest bardziej zgodne z rzeczywistymi potrzebami dziecka.

 

Sposób montażu fotelików samochodowych dla dzieci opisnay przez normę ECE:

 

Nowa norma ECE R129 wymaga użycia systemu ISOFIX, co zmniejsza ryzyko niewłaściwego zamontowania fotelika, natomisat jek poprzedniczka norma ECE R44/04 dopuszcza zarówno montaż za pomocą pasów bezpieczeństwa, jak i systemu ISOFIX.

 

Przewożenie tyłem do kierunku jazdy:

 

Najnowsza wiedza o koneskwencjach wyopadków drogowych z udziłem  małych dzieci, znacząco wpłyneła na standardy  przewozu małych pazażerów i nowa regulacja ECE R129 wymaga, aby dzieci były przewożone tyłem do kierunku jazdy do co najmniej 15 miesięcy, co jest uznawane za bezpieczniejsze dla małych podróżnych.

 

Jake są najistotniejsze różnice w testach ADAC i normach ECE 

 

Test ADAC: Bardziej kompleksowe i rygorystyczne testy, uwzględniające więcej aspektów użytkowania i bezpieczeństwa. Wyższe prędkości w testach zderzeniowych, dodatkowe testy chemiczne i oceny ergonomiczne.

Test ECE: Standardowe testy zderzeniowe zgodnie z wymaganiami prawnymi. Różnice w klasyfikacji fotelików (R44/04 według wagi, R129 według wzrostu) oraz montaż (obowiązkowy ISOFIX w R129).

Oba systemy testowania i oceny są ważne, ale testy ADAC są bardziej surowe i wszechstronne, co sprawia, że są cenione jako dodatkowy punkt odniesienia dla rodziców szukających najbezpieczniejszych fotelików dziecięcych.

Normy bezpieczeństwa dla fotelików dziecięcych są ustanawiane w celu zapewnienia maksymalnej ochrony dzieci podczas podróży samochodem. W Europie obowiązują dwie główne normy:

 

ECE R44/04:

 

Klasyfikacja według wagi: Foteliki są podzielone na grupy w zależności od wagi dziecka.

 

Grupa 0: do 10 kg (od urodzenia do około 9 miesięcy)

Grupa 0+: do 13 kg (od urodzenia do około 12-15 miesięcy)

Grupa I: 9-18 kg (od 9 miesięcy do około 4 lat)

Grupa II: 15-25 kg (od 4 do około 7 lat)

Grupa III: 22-36 kg (od 6 do około 12 lat)

 

Testy zderzeniowe: Normy obejmują testy zderzeń czołowych przy prędkości 50 km/h i zderzeń tylnych przy prędkości 30 km/h.

Montowanie: Foteliki mogą być montowane za pomocą pasów bezpieczeństwa pojazdu lub systemu ISOFIX.

 

ECE R129 (i-Size):

 

Klasyfikacja według wzrostu: Foteliki są podzielone na grupy w zależności od wzrostu dziecka, co ułatwia dobór odpowiedniego fotelika.

Obowiązek przewożenia tyłem do kierunku jazdy: Dzieci muszą być przewożone tyłem do kierunku jazdy do co najmniej 15 miesięcy.

Testy zderzeniowe: Normy obejmują bardziej rygorystyczne testy zderzeń, w tym zderzenia boczne, które nie były uwzględniane w ECE R44/04.

ISOFIX: Obowiązkowy system montażu, który redukuje ryzyko nieprawidłowego zamocowania fotelika.

Dodatkowe kryteria: Lepsza ochrona głowy i szyi oraz bardziej rygorystyczne limity zanieczyszczeń chemicznych w materiałach.

Warto również wspomnieć o systemie ISOFIX, który jest standardem montażu fotelików dziecięcych w pojazdach. System ten polega na mocowaniu fotelika bezpośrednio do punktów kotwiczenia w samochodzie, co minimalizuje ryzyko niewłaściwego zamontowania.

W praktyce, foteliki dziecięce zgodne z ECE R129 (i-Size) są uważane za bardziej nowoczesne i bezpieczne, ponieważ ta norma uwzględnia najnowsze badania dotyczące ochrony dzieci w samochodach. Jednak foteliki zgodne z ECE R44/04 są nadal szeroko stosowane i legalne, dopóki nie zostaną całkowicie wycofane na rzecz nowszej normy.

ADAC przeprowadza testy fotelików dziecięcych zazwyczaj dwa razy w roku. Testy te są zazwyczaj publikowane wiosną i jesienią, co pozwala na regularne aktualizowanie informacji na temat bezpieczeństwa i jakości nowych modeli fotelików dostępnych na rynku.

Dzięki temu rodzice i opiekunowie mają dostęp do aktualnych danych, co jest szczególnie ważne, ponieważ technologie i standardy bezpieczeństwa stale się rozwijają. Regularne testy umożliwiają także producentom bieżące dostosowywanie swoich produktów do najnowszych wymogów i norm.

 

 

Dlaczego warto studiować wyniki testów ADAC

 

Badania fotelików dziecięcych przeprowadzane przez ADAC są niezwykle przydatne z kilku kluczowych powodów:

 

Bezpieczeństwo dzieci:

 

Głównym celem testów ADAC jest ocena, jak dobrze foteliki dziecięce chronią małych pasażerów podczas wypadków. Testy obejmują różne scenariusze zderzeń, takie jak zderzenia czołowe, boczne i tylnie, aby sprawdzić, jak foteliki radzą sobie w różnych sytuacjach. Dzięki temu rodzice mogą wybrać najbezpieczniejsze modele dla swoich dzieci.

 

Ocena jakość wykonania:

 

Testy ADAC oceniają również jakość wykonania fotelików, w tym użyte materiały i ich trwałość. Foteliki, które przechodzą testy ADAC, są zazwyczaj wyprodukowane z wysokiej jakości materiałów, co przekłada się na ich długowieczność i niezawodność.

 

Moziwosć zanieczyszczenia chemicznego:

 

Testy ADAC sprawdzają również obecność szkodliwych substancji chemicznych w materiałach używanych do produkcji fotelików. Substancje te mogą mieć negatywny wpływ na zdrowie dzieci, dlatego ważne jest, aby foteliki były wolne od zanieczyszczeń.

 

Łatwość obsługi:

 

ADAC ocenia także, jak łatwo jest zamontować i używać foteliki. Foteliki, które są trudne do zainstalowania lub niewygodne w użyciu, mogą być mniej skuteczne w ochronie dzieci, dlatego prostota i intuicyjność obsługi są ważnymi aspektami testów.

 

Informacja dla konsumentów:

 

Wyniki testów ADAC są dostępne publicznie i stanowią cenne źródło informacji dla rodziców i opiekunów, którzy chcą podjąć świadome decyzje zakupowe. Dzięki tym testom, mogą oni porównać różne modele i wybrać ten, który najlepiej spełnia ich potrzeby i oczekiwania.

 

Testy wpływają pośrednio na promowanie innowacji:

 

Producentom zależy na pozytywnych wynikach ich fotelików samochodowych dla dzieci w testach ADAC, dlatego testy te motywują ich do ciągłego ulepszania swoich produktów. W rezultacie, na rynku pojawiają się coraz bezpieczniejsze i bardziej zaawansowane technologicznie foteliki dziecięce.

Podsumowując, badania fotelików dziecięcych przeprowadzane przez ADAC dostarczają rodzicom i opiekunom niezbędnych informacji do wyboru najbezpieczniejszych i najbardziej odpowiednich fotelików dla ich dzieci, co przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa na drogach.

Należy pamiętać że aby fotelik został dopuszczony do sprzedaży musi posiadać zaliczony test derektywy ECE  Informacje o zliczonym teście ECE R zanjduje sie zawsze na foteliku smochodowy dla dziecka.

Na końcu artykuł podajemy informacje o etykiecie potwierdzającej dopuszczanie do sprzedaży. Aby sprawdzić, czy fotelik samochodowy spełnia normę ECE R44 lub ECE R129 (i-Size), należy samemu sprawdzić czy fotelik posiada nalepioną  „pomarańczową” etykietę homologacyjną:

 

Poniżej dla przypomnienia  skala ocen używana przez ADAC :

 

0,6 - 1,5: Bardzo dobry (sehr gut)

1,6 - 2,5: Dobry (gut)

2,6 - 3,5: Zadowalający (befriedigend)

3,6 - 4,5: Dostateczny (ausreichend)

4,6 - 5,5: Niedostateczny (mangelhaft)

 

 

 

 

Testy ADAC 2024 dotyczące dziecięcych fotelików samochodowych.

 

Poniżej przystępujemy do naszego podsumowania wyników niemieckiej publikacji testy ADAC fotelików samochodowych za rok 2024

We wiosennej edycji testów ADAC 2024 najlepszym fotelikiem dziecięcym w omawianycm teście z oceną 1,6 został oceniony samochodowy fotelik dziecięcy hiszpańskiej firmy Nuna model Nuna Pipa Urbn. Ten dziecięcy fotelik samochodowy jest dedykowany  dla dzieci do około pierwszego roku życia.

Kolejnymi najlepiej ocenianymi lauratmi w testy ADAC 2024 są samochodowy fotelik dziecięcy niemieckiej firmy Cybex model  Cybex Cloud G i-Size montowany na base G dedykowany dla dzieci do 105 cm oraz fotelik firmy Lionelo Astrid i-Size montowany na bazie o nazwie  Astrid i-Size Base dedykowany dzieciom od urodzenia do 87 cm otrzymał ocenę w wysokości na 1,8 punktów .

 

W roku 2024 organizacja ADAC nie zaleca użytkować  dwa foteliki dziecięce, które wypadły w testach jako „słabe”.

Foteliki dziecięce brytyjskiej firmy Silver Cross Discover I-size choć w kategorii bezpieczeństwo użytkowania wypadł zadowalająco, to ocena zawartości niebezpiecznych substancji zanieczyszczających wyjaśnia niską ocenę ADAC na poziomie 4,8 punkta.

Materiał pokrycia fotelika brytyjskiej firmy Silver Cross w modelu Discover i-Size zawierał niebezpieczną zadaniem lekarzy substancję zanieczyszczającą DPHP, która może uszkadzać tarczycę a nawet negatywnie wpływać na dziecięcą przysadkę mózgową.

 

Drugi fotelik Peg Perego Viaggio Twist z bazą Base Twist, który został oceniony jako „słaby”, całkowicie zawiódł podczas czołowego zderzenia testowego z prędkością 64km/h.

Niewłaściwe przemieszczanie się testowanego fotelika w/g inżynierów ADAC może generować poważne ryzyko obrażeń małego pasażera. Według przeprowadzonych testów istnieje wielkie prawdopodobieństwo, że omawiany fotelik wskutek działania sił bezwładności zostanie wyrzucony z pojazdu!

 Cytując za specjalistami z ADAC  „..ze względu na poważne braki w zakresie bezpieczeństwa, ADAC zdecydowanie odradza używanie Peg Perego Viaggio Twist montowany na  Base Twist…” .

Dodatkowo badacze z ADAC podkreślają w materiale Testy ADAC 2024, że w tym foteliku  materiał pokrycia jest dodatkowo zanieczyszczony środkiem zmniejszającym palność TCPP, który jest podejrzewany o działanie rakotwórcze. Fotelik otrzymał bardzo słaba ocenę  5,5 punktów

 

Ponizej tabela Testy ADAC 2024 z wynikami dla wybranych fotelików samochodowych dla dzieci ( zródło ADAC.de )

 

fotelik dziecięcy

Werdykt testu ADAC

 

Zakres wieku

Wzrost dziecka

 

 

Cybex Cloud G i-Size + Base G

https://mamaija.pl/cybex-cloud-g-i-size-fotelik-dla-dzieci-od-40-do-87-cm-wzrostu.html

 

 

1.8

 

Dziecko

40 cm do 87 cm

 

 

Cybex Cloud G i-Size

https://mamaija.pl/cybex-cloud-g-i-size-fotelik-dla-dzieci-od-40-do-87-cm-wzrostu.html

 

2.0

 

Dziecko

40 cm do 87 cm

 

 

Maxi-Cosi RodiFix Pro 2

https://mamaija.pl/maxi-cosi-rodifix-pro-i-size-fotelik-samochodowy-od-100-150-cm-od-ok-3-5-do-12-roku-zycia-15-36.html

2.1

 

dziecko

100 cm do 150 cm

 

 

Maxi-Cosi Pebble 360 Pro2 + FamilyFix 360 Pro

https://mamaija.pl/maxi-cosi-pebble-360-pro2-fotelik-od-40-do-87-cm-wzrostu.html

 

2.2

 

Dziecko

40 cm do 87 cm

 

Maxi Cosi Pebble 360 Pro 2

https://mamaija.pl/maxi-cosi-pebble-360-pro2-fotelik-od-40-do-87-cm-wzrostu.html

2.2

 

Dziecko

40 cm do 87 cm

 

Cybex Sirona Gi  i-Size

https://mamaija.pl/cybex-sirona-gi-i-size-obrotowy-fotelik-z-baza-61-105-cm.html

2.2

 

małe dziecko

61 cm do 105 cm

 

 

 

 

 

 

 

 

Maxi-Cosi Mica 360 Pro

https://mamaija.pl/maxi-cosi-mica-360-pro-slide-tech-fotelik-od-40-do-105-cm-wzrostu.html

 

2.2

 

Niemowlę i małe dziecko

40 cm do 105 cm

 

Britax Romer Hi-liner

2.3

 

dziecko

100 cm do 150 cm

 

Cybex Sirona G i-Size +podstawa G

https://mamaija.pl/cybex-sirona-gi-i-size-obrotowy-fotelik-z-baza-61-105-cm.html

2.3

 

małe dziecko

61 cm do 105 cm

 

 

 

 

 

 

 

Kinderkraft Xpand 2 i-Size

https://mamaija.pl/kinderkraft-fotelik-xpand-2-i-size-100-do-150-cm.html

2.8

 

dziecko

100 cm do 150 cm

 

 

Na koniec artykułu Testy ADAC 2024 przypominamy, że dopuszczone do użytkowania i sprzedaży dziecięcych fotelików samochodowych jest możliwe wyłącznie kiedy fotelik samochodowy dla dziecka jest oznaczony etykietą homologacyjną dyrktywy ECE R44 lub RCE R 129. Fotelik nie musi być obięty testowniem przez ADAC czy organizacje podobne. Te dodatkowe testy w sensie prawnym mają jedynie chatakter porównywawczy.

 

Zgodny z normą ECE etykieta o kolorze pomarańczowym powinna zawierać następujące informacje:

 

Logo ECE: Białe litery "ECE R44/04" lub "ECE R129" na pomarańczowym tle.

Numer homologacji:

aczynający się od litery "E" oraz numeru kraju, który wydał homologację (np. "E1" dla Niemiec, "E2" dla Francji itp.).

Kategoria wagowa lub wzrostowa:

Odpowiednio do normy, np. "Group 0+" dla ECE R44 lub wzrost w centymetrach dla ECE R129.

Numer seryjny:

Numer seryjny fotelika, który pozwala na identyfikację konkretnego modelu i partii produkcyjnej.

Typ fotelika:

Indykator, czy jest to fotelik z własnym systemem pasów, czy do użycia z pasami samochodowymi.

 

Przypominamy że właściwy montaż fotelików  to również dopasowanie go do samochodu, w związku z tym istniej potrzeba zapoznania się z szeroko rozumianą dokumentacją produktu:

Instrukcja obsługi fotelika powinna zawierać informacje o zgodności z normami ECE. Producent zazwyczaj umieszcza informacje o homologacji w pierwszych stronach instrukcji uzytkownia.

Zapraszamy serdecznie do sklepów Mama i Ja W Gdańsku, Gdyni, Łodzi i Toruniu, gdzie nasi eksperci przeprowadzą Was przez proces prwidłowego i bezpiecznego montownia dziecięcego fotelika samochodowego w pojeżdzie.

Tak jak wpominaliśmy wcześniej w maju 2024 w Europie i Polse obowiązują rónolegle dwie normy/dyrektywy. Najnowsza wiedza oraz postęp techniczny w zakresie konsekwencji wypadków z udziałem małych dzieci wymusiły konieczność dostosownia norm pod kątem ostrzejszych wymagań. Nie onacza to, że stara noram jest zła, ale napewno z mniejszą "strannoscią" wymusza sposób montażu fotelika i sposobu zapięcia małego pasażera w aucie. 

ECE R44/04: Dotyczy starszej normy, która klasyfikują foteliki według grup wagowych (0, 0+, I, II, III).

ECE R129 (i-Size): Nowocześniejsza norma z użyciem w badniu testujacym lepszych maneginów, która klasyfikuje foteliki według wzrostu dziecka i wymaga montażu za pomocą systemu Iso fix oraz zapewnia lepszą ochronę w testach zderzeń bocznych.

 

Porady zakupowe i weryfikacja w etykiety homologacyjnej w praktyce:

Nasza rada:

1. Sprawdź etykietę: Zlokalizuj pomarańczową etykietę na foteliku.

2. Porównaj informacje: Upewnij się, że numer homologacji i kategoria wagowa/wzrostowa odpowiadają deklaracjom producenta.

3. Wybierz dla porónania kilka foteli ktróre Ci odpowidają pod kątem:

    kolor, cena, kształt, materiał wykonania, model, producent, zadawalajace wyniki testów.

4. dopasuj fotelik do samochodu najlepiej ze wsparciem eksperta ( zapewniamy w sklepach Mama i Ja )

5. przetrenuj, w sklepie po okiem doświadczonego specjalisty, montaż wybranego i dopasownego fotelika dla Twojego dziecka

   (zapewniamy w sklepach Mama i Ja odpowidnie stojaki treningowe z łatwym dostępem)

 

Zapraszamy nie tylko do naszych dużych sklepów ( 2400 mkw ) Mama i Ja  w Gdańsku i Łodzi, ale też do sklepów w Gdyni czy Toruniu, na zakupy dzieciecych fotelików samochodówych.

W naszych sklepach: bezpłatne porady ekspertów, w jednym miejscu wiele różnych modeli fotelików dla dzieci, parking do montażu fotelików w autach przed sklepem, a w sklepach zestawy treningowe do bezpłatnego testownia montażu.

Bezpiecznstwo i komfort naszym priorytetem. Zakupy w Mama i Ja obięte są programem "gwarancja najnizszej ceny". 

 

 

Testy fotelików dzieciecych w Polsce i na Świecie 

 

Dodatkowo dla osób intersujących się problematyką prawidłowego używania i badania fotelików samochodowych dla dzieci z przyjemnością informujemy, że w Polsce obok Policji najważniejszą rolę rozwojowo-badawczą odgrywa instytucja o nazwie PIMOT.

Przemysłowy Instytut Motoryzacji realizuje między innymi liczne badania dziecięcych fotelików samochodowych. Jako instytut badawczo-rozwojowy w dziedzinie motoryzacji, PIMOT prowadzi różnorodne działania mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach, w tym testy i certyfikację dziecięcych fotelików samochodowych.

 

Poniżej główne aspekty działalności PIMOT w Polsce

 

  1. Testy zderzeniowe:

    • PIMOT przeprowadza testy zderzeniowe dziecięcych fotelików samochodowych, aby ocenić ich zdolność do ochrony dzieci w różnych scenariuszach wypadków. Testy te są kluczowe dla oceny bezpieczeństwa fotelików.
  2. Certyfikacja:

    • Instytut zajmuje się certyfikacją fotelików samochodowych, sprawdzając, czy spełniają one określone normy i standardy bezpieczeństwa. Certyfikacja jest ważnym elementem procesu wprowadzania produktów na rynek.
  3. Badania materiałów i konstrukcji:

    • PIMOT bada materiały i konstrukcję fotelików, aby upewnić się, że są one wykonane z wysokiej jakości, bezpiecznych materiałów i że ich konstrukcja zapewnia maksymalną ochronę.
  4. Doradztwo i konsultacje:

    • Instytut oferuje doradztwo i konsultacje producentom fotelików samochodowych, pomagając im w projektowaniu bezpiecznych i skutecznych produktów.
  5. Współpraca międzynarodowa:

    • PIMOT współpracuje z międzynarodowymi organizacjami i instytucjami w zakresie wymiany wiedzy i najlepszych praktyk dotyczących bezpieczeństwa fotelików samochodowych.
  6. Publikacje i edukacja:

    • Instytut publikuje wyniki swoich badań i testów oraz prowadzi działania edukacyjne mające na celu zwiększenie świadomości rodziców i opiekunów na temat znaczenia prawidłowego wyboru i montażu fotelików samochodowych.
    •  

Należy podkreślić, że działania krajowego instytutu PIMOT skutecznie przyczyniają się do poprawy standardów bezpieczeństwa w ruchu drogowym z udziałem dzieci w Polsce. Praca inżynierów, techników i badaczy z PIMOT przekłada się także na podnoszenie szeroko rozumianej świadomości na temat bezpieczeństwa wśród konsumentów i producentów fotelików dziecięcych z Polski. Dzięki pracy instytutu, rodzice w Polsce mogą zdobywać wiedzę związaną z prawidłowy przewożeniem dzieci w samochodach co przekłada się  redukowaniu zagrożeń.

 

Jakość dziecięcych fotelików samochodowych jest badana przez różne organizacje na całym świecie. Organizacje te w ramach swojej aktywności przeprowadzają testy zderzeniowe, oceniają łatwość montażu, komfort, użyte materiały i inne aspekty bezpieczeństwa. Każda z tych organizacji koncentruje się na produktach dostępnych na ich rynku.

Oto kilka kluczowych organizacji zajmujących się badaniem i oceną dziecięcych fotelików samochodowych na świecie :

  1. ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) - Niemcy

    • ADAC przeprowadza szczegółowe testy zderzeniowe dziecięcych fotelików samochodowych, oceniając ich bezpieczeństwo, łatwość użycia oraz zawartość szkodliwych substancji.
  2. ÖAMTC (Österreichischer Automobil-, Motorrad- und Touring Club) - Austria

    • Austriacki klub motoryzacyjny, który współpracuje z ADAC i przeprowadza podobne testy i oceny fotelików dziecięcych.
  3. TCS (Touring Club Suisse) - Szwajcaria

    • TCS również współpracuje z ADAC i prowadzi testy zderzeniowe oraz oceny jakości dziecięcych fotelików samochodowych.
  4. Stiftung Warentest - Niemcy

    • Niemiecka organizacja konsumencka, która przeprowadza niezależne testy różnych produktów, w tym dziecięcych fotelików samochodowych.
  5. Which? - Wielka Brytania

    • Brytyjska organizacja konsumencka, która ocenia bezpieczeństwo, łatwość użycia i komfort dziecięcych fotelików samochodowych.
  6. Consumer Reports - Stany Zjednoczone

    • Amerykańska organizacja non-profit, która przeprowadza testy i oceny wielu produktów, w tym dziecięcych fotelików samochodowych.
  7. NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) - Stany Zjednoczone

    • Amerykańska agencja rządowa, która ocenia bezpieczeństwo dziecięcych fotelików samochodowych i prowadzi program oceny gwiazdkowej (Ease-of-Use Ratings).
  8. ICRT (International Consumer Research & Testing) - Organizacja międzynarodowa

    • Międzynarodowa organizacja, która koordynuje testy i oceny produktów, w tym dziecięcych fotelików samochodowych, we współpracy z różnymi krajowymi organizacjami konsumenckimi.
  9. ANCAP (Australasian New Car Assessment Program) - Australia i Nowa Zelandia

    • Program oceny bezpieczeństwa pojazdów, który również testuje i ocenia dziecięce foteliki samochodowe.
  10. RACC (Reial Automòbil Club de Catalunya) - Hiszpania

    • Kataloński klub motoryzacyjny, który przeprowadza testy i oceny dziecięcych fotelików samochodowych we współpracy z innymi europejskimi

Poniżej w celu wyczerpania tematu podajemy jeszcze wykaz najbardziej znanych organizacji typowo motoryzacyjnych zbliżonych swoim profilem aktywności do Niemieckiego ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club)

 

1.AAA (American Automobile Association) - Stany Zjednoczone

Największa organizacja motoryzacyjna w USA, oferująca pomoc drogową, ubezpieczenia, przewodniki turystyczne, mapy i inne usługi.

2. CAA (Canadian Automobile Association) - Kanada

Kanadyjska organizacja oferująca pomoc drogową, ubezpieczenia, doradztwo podróżnicze i inne usługi.

3. AA (Automobile Association) - Wielka Brytania

Brytyjska organizacja oferująca pomoc drogową, ubezpieczenia, usługi serwisowe i inne.

4. RAC (Royal Automobile Club) - Wielka Brytania

Kolejna duża brytyjska organizacja motoryzacyjna oferująca podobne usługi jak AA.

5. ANWB (Algemene Nederlandse Wielrijdersbond) - Holandia

Holenderska organizacja oferująca pomoc drogową, ubezpieczenia, doradztwo podróżnicze i inne usługi.

6. TCS (Touring Club Suisse) - Szwajcaria

Szwajcarska organizacja motoryzacyjna oferująca szeroki zakres usług dla kierowców, w tym pomoc drogową i ubezpieczenia.

7. ACI (Automobile Club d'Italia) - Włochy

Włoska organizacja oferująca pomoc drogową, ubezpieczenia, doradztwo prawne i inne.

8. JAF (Japan Automobile Federation) - Japonia

Japońska organizacja motoryzacyjna oferująca pomoc drogową, doradztwo techniczne i inne usługi.

9. NRMA (National Roads and Motorists' Association) - Australia

Australijska organizacja oferująca pomoc drogową, ubezpieczenia, doradztwo techniczne i inne usługi.

10. AA (Automobile Association of South Africa) - Republika Południowej Afryki

Organizacja oferująca pomoc drogową, ubezpieczenia, doradztwo prawne i inne usługi.

 

Te organizacje zazwyczaj należą do międzynarodowych stowarzyszeń, takich jak Fédération Internationale de l'Automobile (FIA), co pozwala im na współpracę i wzajemne wsparcie w szeroko rozumianej tematyce motoryzacyjnej na całym świecie.

0

Komentarze

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.