Ranking fotelików samochodowych 9-18 kg
Ranking fotelików samochodowych 9-18 kg
Kolejny ranking, który chcemy zaprezentować dotyczy fotelików dla dzieci z grupy wiekowej od około roku do trzech lub nawet czterech lat. Podobnie jak w pierwszym rankingu dotyczącym dzieci do pierwszego roku życia, musimy zrobić podobne zastrzeżenia związane z jakością rankingu. Pierwszym zastrzeżeniem jest fakt, że foteliki głównie mają odpowiadać za bezpieczeństwo dzieci w trakcie nieszczęśliwych zdarzeń drogowych. W związku z tym ranking musi być niesamowicie rzetelny, oparty o pewne, niepodważalne dane.
Z jednej strony mamy trzydziestoletnie doświadczenie w branży artykułów dziecięcych, dodatkowo co roku bierzemy czynny udział w szkoleniach organizowanych przez dostawców i producentów dziecięcych fotelików samochodowych, ale z drugiej jednak strony nie posiadamy żadnych narzędzi do badań jakości dziecięcych fotelików samochodowych. Biorąc to wszystko pod uwagę, prezentując Państwu rzetelny ranking fotelików, chcemy oprzeć się podobnie jak przy rankingu foteli dla dzieci młodszych o dane przedstawiane przez profesjonalną firmę, zajmującą się zawodowo badaniem jakości dziecięcych fotelików samochodowych .
Dane z ADAC, a ranking fotelików w grupie 9-18 kg
Dlaczego zdecydowaliśmy się oprzeć nasz ranking o dane z ADAC. Allgemeiner Deutscher Automobil-Club, w skrócie ADAC, to niemiecki automobilklub zrzeszający ponad 17 milionów członków. Instytucję powołano do życia w 1903 roku w Stuttgarcie. Podstawowym celem tego stowarzyszenia motoryzacyjnego jest zaangażowanie się w szeroko rozumiane bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruch drogowego oraz działanie na rzecz rozwoju tegoż ruchu.
Jak ADAC przeprowadza testy porównawcze fotelików ?
Jako wprowadzenie do tematu chcemy najpierw Państwu przedstawić temat metodologii tych testów, aby później prawidłowo móc interpretować wyniki. Omawiane testy porównawcze firma ADAC przeprowadza dwa razy do roku, tj. pierwszy na przełomie maj/czerwiec (seria wiosenna) oraz drugi cykl około wrzesień/październik (seria jesienna). Ta częstotliwość w skali roku wynika z ograniczenia wynikającego z dokładności i długości procesu testowego. Proces ten przebiega w laboratoriach ADAC, aż do sześciu miesięcy.
Dlaczego w testach nie ma wszystkich fotelików dostępnych na rynku europejskim, w tym i tych w Polsce? Po pierwsze do testów brane są wyłącznie foteliki aktualnie będące w bieżącej sprzedaży na terenie Niemiec. Po drugie, z uwagi na fakt, że w sklepach niemieckich występuje duża ilość różnorodnych dziecięcych fotelików samochodowych, przedstawiciele ADAC dokonują wstępnej subiektywnej selekcji. Ta subiektywna ocena dotyczy popularności wybieranych fotelików, ich innowacyjności oraz możliwości testowych partnerów ADAC. Po trzecie, jeżeli dany fotelik znajduje się w fazie modyfikacji, był testowany w latach ubiegłych lub nie był chwilowo dostępny w sprzedaży, to takie fotele nie były i nie są brane do testów. Fotele, w który nastąpiła istotna modyfikacja w zakresie budowy, lub pojawią się w sprzedaży w późniejszym okresie są brane do testowania w cyklach następnych.
O czym należy pamiętać porównując wynik badań z różnych lat. Laboratoria ADAC zmieniają lub modyfikują co pewien czas, adekwatnie do stanu wiedzy, metodologie swoich badań. W związku z tym, firma ADAC zawsze podkreśla, że nie można w sposób bezpośredni i jednoznaczny porównywać testów z różnych lat. Równocześnie firma ADAC zdecydowanie zaznacza, że przeprowadzone równolegle badania referencyjne jednoznacznie wskazują, iż wynikające różnice nie są z drugiej strony aż tak znaczące, aby na wcześniej uzyskanych wynikach nie można było się opierać. Dzięki tym wnioskom z badań referencyjnych można przyjąć, że fotele, które uzyskały w latach wcześniejszych ocenę „bardzo dobrą”, „dobrą” lub „zadowalającą” dalej mogą być polecane w sposób pewny i wystarczający.
Jak przebiega procedura testowa w laboratoriach ADAC?
Żeby wyniki były porównywalne inżynierowie realizują proces badawczy w sposób wskazany w wytycznych dyrektywy UN 44 i UN 129. W ramach tych procedur dziecięce foteliki samochodowe są testowane w symulacji zderzenia czołowego z prędkości 64km/h. Proces wytracania prędkości opisany jest w procedurze Euro NCAP. Drugim testem w ramach omawianej procedury jest test uderzania bocznego przy prędkości 50km/h. W tym przypadku test jest przeprowadzany zgodnie z wytycznymi procedur UN 129. Oznacza to, że dziecięce foteliki samochodowe montowane są w pojeździe badawczym wyposażonym obowiązkowo w drzwi samochodowe. Aktualnie do oceny montażu dziecięcych foteli samochodowych inżynierowie i technicy ADAC używają samochodów badawczych na bazie: Citroen Berlingo, Ford Fiesta oraz VW T-Cross. W ramach zmieniających się procedur i wymagań badawczych od 2011 roku wszystkie części fotelików, z którymi mały pasażer ma bezpośredni kontakt, są badane dodatkowo pod kątem niepożądanych składników jak: ftalany, związki fenolowe, związki cynoorganiczne lub metale ciężkie..
Ranking fotelików samochodowych 9-18 kg. Jak budowana jest finalna ocena.
Zapoznając się z oceną wystawioną przez stowarzyszenie ADAC w rankingu fotelików, widzicie Państwo ocenę punktową przyznaną konkretnemu modelowi fotelika. Ta ocena składa się z następujących składników. Najistotniejszą oceną jest ocena przyznawana za wynik związany bezpośrednio z bezpieczeństwem i stanowi 50 % oceny końcowej. Kolejnej ocenie podlegają funkcje związane ze sposobem montażu i stanowią 40% oceny fotelika. Pozostałe 10 % oceny końcowej przyznaje się w kwestii ergonomii i recyklingu dziecięcego fotelika samochodowego.
Należy zwrócić uwagę, że im mniej punktów widnieje obok fotelika, tym lepiej wypada fotelik w omawianym rankingu. Aby łatwiej zapamiętać wyniki testów można je sobie umownie tłumaczyć, im mniejsza liczba punktów tym mniej znalezionych błędów. Z kolei, aby łatwiej porównywać fotele to przyznanym punktom nadano opisową skalę, która według ADAC wygląda następująco:
Mając pełną wiedzę co do sposobu przetestowania dziecięcych fotelików samochodowych przez ADAC oraz wiedzę co w praktyce oznaczają przyznane punkty można wejść na stronę ADAC i wyszukać porządny fotelik. Przy wybranych fotelikach odnajdą Państwo punktację tak jak opisano powyżej.
Poniżej przedstawiamy ranking dziecięcych fotelików samochodowych oparty na podstawie ostatniego badania jesiennego ADAC. W naszej prezentacji poniżej umieściliśmy wyłącznie liderów w każdej grupie.
Najlepsze oceny końcowe w rankingu fotelików 9-18 kg
Cybex Sirona SX2 I-size ocena 2,1
Britax Romer Dualfix ISense + baza Flex ISense ocena 2,4
Swando Marine 2 ocena 2,4
Najlepsze oceny w rankingu fotelików 9-18 kg w kategorii Bezpieczeństwo
Cybex Sirona SX2 I-size ocena 1,8
Britax Romer Dualfix ISense + baza Flex ISense ocena 2,0
Swando Marine 2 ocena 2,0
Swando Marine 3 ocena 2,0
Najlepsze oceny w rankingu fotelików 9-18 kg w kategorii montaż
Cybex Sirona SX2 I-size ocena 2,5
Avova Sparrowhawk Fix I size ocena 2,6
Britax Romer Dualfix ISense + baza Flex ISense ocena 2,7
Najlepsze oceny w rankingu foteli 9-18 kg w kategorii ergonomia
Avova Sparrowhawk Fix I size ocena 1,9
Peg Preego Primo Viaggio 360 ocena 2,0
Swando Marine 2 ocena 2,0
Swando Marine 3 ocena 2,0
Najlepsze oceny w rankingu foteli 9-18 kg w kategorii brak zanieczyszczeń
Britax Romer Dualfix ISense + baza Flex ISense ocena 1,0
Cybex Sirona SX2 I-size ocena 1,0
Swando Marine 3 ocena 2,0
Najlepsze oceny w rankingu foteli 9-18 kg w kategorii recykling i czyszczenie
Osann Oreo 360 ocena 1,9
Osann oreo 360 II ocena 1,9
Peg Preego Primo Viaggio 360 ocena 1,9
Ostanie jesienne testy porównawcze w roku 2021 przeprowadzone przez ADAC wykazały, że przebadane fotele dostępne aktualnie na rynku niemieckim są w większości bardzo dobre. My w naszym zestawieniu wybraliśmy i pokazaliśmy wyłącznie liderów omawianego testu, a cały test znajdą Państwo na stronie www.adac.de.
Jak wybrać dla siebie najlepszy fotelik samochodowy w grupie 9-18 kg?
Bazując na naszym wieloletnim doświadczaniu w prawidłowym doborze dziecięcych fotelików samochodowych uważamy, że prezentowany test ADAC jest doskonałym wprowadzeniem do pierwszej selekcji w całym procesie zakupowym fotelika. Już w innych artykułach poświęconych doborowi dziecięcych fotelików samochodowych mocno zaznaczmy, że naszym zdaniem prawidłowy proces zakupowy powinien być rozłożony na trzy etapy:
- Wstępny wybór fotelików
- Dopasowanie wybranych modeli do samochodu
- Trening montażu fotelika samochodowego i prawidłowego zapinania dziecka.
Z pełną mocą przeszkolonych sprzedawców zwracamy uwagę na fakt, że nawet najlepiej oceniany w testach fotel nie zapewni małemu pasażerowi właściwej ochrony jeżeli źle zapniemy dziecko w foteliku lub nieświadomie popełnimy jakieś błędy montażowe. Statystyki powypadkowe tam gdzie motoryzacja jest na wysokim poziomie tj. z Ameryki Północnej i Europy bezwzględnie wskazują, że w dalszym ciągu nawet 60% dzieci przewożonych w fotelikach samochodowych dalej doznaje urazów, ponieważ fotelik był niewłaściwie zamontowany lub dziecko zostało źle zapięte.
Podkreślmy, że w sklepach Mama i Ja bezpieczeństwo małych pasażerów jest dla nas bezwzględnym priorytetem. Na drugim miejscu stawimy komfort dla dziecka i łatwość montażu dla opiekunów. Aby wybór fotelików był maksymalnie łatwy w sklepach Mama i Ja pracownicy udostępniają testy ADAC i nie tylko! W sklepach posiadamy stanowiska montażowe do wygodnego treningu zapinania fotelików. W celu uniknięcia złego dopasowania wybranych fotelików samochodowych do Państwa samochodów, przeprowadzamy w Waszych samochodach pełny proces sprawdzenia właściwego dopasowania. Podkreślamy, że nasza wielkość sklepów ponad 2000 m kw. w Gdańsku i Łodzi pozwala w bieżącej ekspozycji oferować i pokazać Państwu ponad 140 różnych foteli, co znacząco ułatwia proces decyzyjny.
Serdecznie zapraszamy do naszych sklepów Mama i Ja. Jesteśmy dumni, że mamy już i aż 30 lat doświadczenia w sprzedaży dziecięcych artykułów, a nasza wiedza oraz przebyte szkolenia są gwarancją prawidłowego i bezpiecznego doboru fotelika dla dziecka.
Nie unikajcie wizyt w naszych sklepach jesteśmy po to aby pomagać . Serdecznie zapraszamy!
Komentarze
Zostaw komentarz
Twój adres email nie zostanie opublikowany.